torsdag 11 januari 2024

Nya Zeeland-resan 2024-01-11 (Hobbiton)

Auckland, Nya Zeeland
Mobillarmet ringer strax före sex på morgonen och anledningen till det vansinne är att jag ska till Hobbit-byn idag, klockan 06:25 dyker en buss från företaget Auckland Scenic Tours. Det är nästan 170 kilometer ut till Hobbit-byn från Auckland så det tar sin lilla tid.

Hobbiton, Nya Zeeland
Väl framme går vi omkring i souvenir-butiken som ligger ett stenkasst från Hobbitbyn, jag köper inget då jag tycker utbudet är tråkigt och på tok för dyrt. Sen kommer en ny buss och hämtar upp och och vi far ut till Hobbitbyn. Här ute är bi några timmar och jag fotar och filmar för glatta livet.

Sen är det dags att åka vidare och vi gör ett besök vid Waitomo Glowworm Caves, som är en grotta fylld med lysmaskar. Här är det förbjudet att fota så det blir inga bilder på lysmaskarna, men det var coolt att se dom lysa från taket. Väl tillbaka i Auckland så drog jag ut på en promenad eftersom jag höll på att somna, jag är fortfarande jetlaggad. Tack för att du besöker tomasvarg.se

Souvenirbutiken:

Hobbithus på insidan:

Hela Hobbitbyn:


- Det är så mysigt här



- Hobbiton



- Bilbos hus är den gula fasaden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar