torsdag 3 januari 2013

USA resan 2013-01-02

Uppstigning klockan 08.45, jag och Sofia lämnar Sara 09.29 och tar och åker ut till tatuerar studion Miami Ink från tv-serien med samma namn. Efter att vi kört fel, som vanligt, så hittar vi studion när klockan är 10.10. Dom öppnar klockan 11 först så vi åker tillbaka till hotellet. Vi hämtar upp Sara som är lite piggare och åker ut mot Key West, och efter att ha kört i 60-70 km per timme i tre timmar, så kommer vi så fram till Key West. Hastighetsbegränsningen ut till hit från fastlandet är helt sjukt dålig.

Vi äter på en kass restaurang där allt är friterat, jag tror till och med riset är friterat, maten dryper av äcklig frityrolja och det smakar inget vidare. Halsbrännan borde komma som ett brev på posten. Vi skiter i Key West och åker hem igen och hemma är vi klockan 20.50.

Jag lämnar hotellrummet och tjejerna när klockan 21.05 och sätter kurs mot kvarterets Starbucks för en fika och uppdatera min blogg då dom har gratis WiFi, men dom har stängt. Jag känner mig säker när jag går omkring på kvällen helt själv. Trots alla hemlösa och andra skumma personer som stryker om kring i korsningar och i parker. Eftersom Starbucks har stängt så bestämmer jag mig för att gå till hamnen igen.

På väg dit så känner jag mig som hemma i Miami, det kanske låter konstigt. Om jag hade haft chansen att flytta hit så hade jag gjort det, Miami har tagit mig med storm och trots att det är hela fyra dagar kvar tills vi åker till New York så saknar jag Miami redan. Jag känner mig jäkligt nerstämd när jag tänker på att vi snart ska lämna stan, så nedstämd att jag bestämmer mig för att återvända. Jag ska tillbaka till Miami!

Här är en liten historia om en före detta kollega till mig som vi kan kalla för Tommy, han åkte en sommar ner till Malmö för att hälsa på några vänner. Han kärar ner sig i stan och när han kommer tillbaka till jobbet så har han bestämt sig för att flytta dit. Jag hade först svårt att tro honom men sagt och gjort, han tog sitt pick och pack och flyttade ner. Nu försår jag hur Tommy kände sig när han föll för stan. Jag har fallit för Miami.

När jag väl kommer fram till hamnen fotar jag lite båtar, skyskrapor och annat smått och gott, sen beslutar jag mig för att gå hem och blogga. Jag ligger efter med två dygn vilket inte är speciellt kul, så när klockan slår 23.00 är jag hemma på hotellrummet och skriver det här.




Tatuerarstudion Miami Ink



Tatuerarstudion Miami Ink



Tatuerarstudion Miami Ink


Nedcabbad. I morgon kommer vi att skiljsa, inte ett öga torrt



Oj, oj, oj vilken röv hon har



Ut mot Key West



Broöppning



Hus



Båten kom igenom bron



Jag tankar på en Shellmack på väg ut mot Key West och dessa springer cind för våg
Hade en jädra fart



Allt var friterat på Denny's. Till och med besticken och servetterna.



Key West



Motorn har varit igång i 100 timmar nu


En lastbil i natten



Buss?

2 kommentarer:

  1. Sviker du Australien o Alice springs?! Fruktansvärt svårt se dej som amerikanare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej. Jag åker till Alice som planerat. Jag tar Miami 2014 :)

      Radera