söndag 29 december 2013

Australienresan 2013-12-29

Alice Springs, Australien
Vaknar 05:20 av att någon viskar, det är mina rumskamrater som håller på att packa för att ge sig iväg. Jag är så otroligt lättväckt att det ibland är jobbigt, men idag gjorde det inget då jag hade mobilen på ringning klickan 05:30. Klockan 05:40 hyr jag mig en cykel för att cykla ut till Emily's Gap, folk som jag träffat på har pratat gott om Emily's Gap och det skulle tydligen ligga nära. Efter en halvtimme ser jag en skylt som det står Emily's Gap sju kilometer, då vänder jag och cyklar hem. Jag vägrar cykla sju kilometer till då det redan är riktigt vsrmt ute, nu skiter jag i Emily's Gap och till alla som sagt att det låg nära har jag bara en sak att säga er: Go fuck yourself!

Klockan 06:50 är jag hemma igen - helt slut. Jag handlar vatten och går upp på rummet, folk ligger och sover fortfarande men jag dumpar lite saker och jag hinner vara hemma i en timme innan jag cyklar norrut. Klockan 08:30 är jag på truck-stopet för att handla mer vatten och sen cyklar jag vidare till den sten som det står Alice på. Jag vill ta fler foton på det var skugga på den igår.

Jag lämnar truck-stopet och cyklar hem, det är varmt ute och jag stannar till på Hungry Jacks klockan 13:40 för att ta en burgare. Jag är egentligen inte så värst hungrig, men jag behöver en paus och kyla ner mig. Klockan 14.40 är jag hemma, döm om min förvåning när jag upptäcker att folk fortfarande sover i rummet. Jag hade tänkt göra något kul nu när jag har tillgång till cykel, men jag orkade göra något. Jag stannade hemma och tvättade istället, det blev två maskiner med tvätt. Det tar inte lång tid för tvätten att torka i den 40 gradiga värmen. Jag tar en dusch när klockan är 20:00 sen slocknar jag, jag har inte hört någon av mina rumskmrater i natt. Jag gissar att jag var riktigt trött då jag var uppe tidigt i morse.


Det var i alla fall en vacker soluppgång i morse


Älskar kombinationen blå himmel,
rostig stolpe och den gula marken


Road Train


Trädet har varit med om en skogsbrand


Kaktusar


Det finns en liten nackdel med att resa själv, det finns ingen
som kan ta kort på dig. Cykeln fick duga idag.


Bättre ljusförhållanden idag


Det fick bli lite parkour-hopp på stenen också


Min telefon har fått nog av värmen och vill åka hem. Det kan han glömma.
Jag har engelska som språk i min telefon för att jag gillar engelska,
annars hade det nog stått på svenska


Ko, känguru, kamel eller häst?


Undrar hur många ormar och spindlar som låg under dessa stenar


Varm vägbana. Det bränner i fötterna när man går på vägen


I Australien har man stora släpvagnar med flygplan på


Fin blomma på vandrarhemmet Annie's Place

2 kommentarer:

  1. Jag gillar bilden på soluppgången :) Men stolpbilden var också ok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade den. Den andra bilden du gillade var alltså inget stolpskott? ;)

      Radera