onsdag 28 januari 2015

USA-resan 2015-01-27

New Orleans, Louisiana
Vi vaknar klockan 08:00 idag och gud vet hur länge vi sov, Motel 6 som vi som på igår natt var det sämsta motellet som vi sovit på den här resan. Vi planerar vår färdväg och det ser ut som att vi kommer komma till någon av städerna Mobile eller Pensacola i kväll. Klockan 09:45 lämnar vi motellet Super 8 och vi drar nu österut, klockan 10:00 äter vi frukost på samma restaurangskedja som vi gjort dom senaste två veckorna - på McDonalds. 

Mississippi
Klockan 10:45 lämnar vi delstaten Louisiana bakom oss och nu rullar vi och Mustangen omkring på vägarna i delstaten Mississippi. Klockan 11:40 ser vi en stor skogsbrand som brinner för fullt intill vägen, vi ser brandröken ligga tät och grå över motorvägen och när vi närmar oss röken vänder vinden bort från motorvägen som tur är. Klockan 12:00 lämnar vi delstaten Mississippi bakom oss efter att ha kört omkring i den i bara en timme och en kvart och nu kör vi omkring i delstaten Alabama.

Starbucks
Klockan 12:40 besöker vi Starbucks där jag äter en sockerkaka med citronglasyr och som jag levt på i två veckor och till det blev det en liten varm choklad. Vi kör vidare och nu har vi siktet inställt på outletbutiker, vi kommer fram till Tanger Outlet när klockan är 13:50 och vi knatar in på en Levis-butik där jag handlar två par jeans, två t-shirts och ett skärp för 1050 kronor vilket hade gått på över tvåtusen kronor hemma i Sverige. På den här Levis-butiken fick man två par jeans för 319 kronor vilket är galet!

Skor
Sen for vi till en skobutik som heter Shoe Carnival där jag köpte ett par Converse för 450 kronor, det är bra billigt "over here" Klockan 15:15 var det dags att äta och vi käkade på Wendy's som är en hamburgerestaurang. Klockan 16:15 tankar vi för 163 kronor vilket ger oss 31 liter, det är ett literpris på 5,25 kronor - det är billigt det. När klockan är 16:40 lämnar vi delstaten Alabama bakom oss och nu kör vi omkring i delstaten Florida som är min favorit. Värmen och staden Miami är två av anledningarna till att det är min favorit-delstat, tyvärr är det här den sista delstaten som vi har tillsammans med Mustangen. Min älskling ska lämnas tillbaka i Miami och jag orkar inte ens tänka på den dagen när hon ska tillbaka. Kim kommer nog få dra mig ur bilen innan jag kedjar fast mig i den.

Pensacola, Florida
När klockan är 17:30 kommer vi fram till hotellet Americas Best Value & Suites som ligger i Pensacola. Det visar sig att hotels.com har dragit betalningen två gånger från Kims konto så nu blir det att ringa dom i morgon, jäkla krångel. Jag  beklagar att det inte blir så mycket text eller foton dom här dagarna när vi kör en massa mil på motorvägarna, det blir nog bättre när vi kommer fram till Miami. Tack för att du läser...

- Här sov vi i natt...

- En bro...

- Fräsig bro...

- Här lastar man fullt...

- En stad någonstans...

- En helt vanlig toa i USA...

- Samma fika som år 2012

- Wendy's

- Finns lite läsk att välja bland...

- Hon drar 8 liter på 10 mil mitt hjärta...

- What a view...

- God natt...

- Här sover vi...

2 kommentarer:

  1. Din älskling verkar oerhört törstig! Kan inte minnas att vi tankade alls lika ofta när vi var där senast och då hyrde vi en stor SUV. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA! Jo nog är hon en törstläpp. Fast 8 liter på 10 mil(0.80 typ) är ju rätt bra :) Tack för att du kommenterar :)

      Radera