tisdag 27 januari 2015

USA-resan 2015-01-26

Conroe, Texas
Vi vaknar upp klockan 07:15 efter att ha sovit dåligt. Folk har skrikit och slagit i dörrar, det stank cigarettrök till och från och godstågen åkte omkring och tutade hela natten - ett litet stenkast från motellet. Trötta lämnar vi Motel 6 när klockan är 08:25 och tio minuter senare parkerar vi bilen vid restaurang Ihop för att äta en pannkaksgrukost. Klockan 09:25 glider vi in i Houston, Texas som visar sig vara en fin stad, höga skyskrapor i blått glas får min uppmärksamhet, Houston har en väldigt fin skyline tycker jag.

Louisiana
När klockan är 11:00 tar vi en fika på Starbucks och vi passar på att använda oss av deras wi-fi som är gratis. Messanger plingar till, min syster har nu betalt alla mina räkningar så jag för över pengar till henne. Tack för hjälpen syrran. Klockan 12:05 tankar vi på Shell för 163 kronor och vi får 31 liter. När klockan är 13:40 lämnar vi delstaten Texas och nu rullar Mustangen omkring på gatorna i delstaten Louisiana. Kim och jag tar en milkshake på McDonalds när klockan är 15:00 och när klockan är 17:00 når vi Tanger Outlets där jag köper ett par jeans och en t-shirt på en Levis-butik.

New Orleans
Klockan 18:15 tankar vi och vi tankar för 163 kronor igen, den här gången får vi får 32 liter. När klockan är 19:50 åker vi in i New Orleans och när klockan är 20:05 kommer vi fram till hotell Super 8 som vi bokat för natten. Vi är trötta efter att kört långt samt att vi sov dåligt natten innan och jag orkade inte ens blogga, men nu är den här.  Tack för att du läser...

- Pannkakor på Ihop...

- Ett kors...

- Jag har höga "tankar" om henne...

- Lastbilstransport...

- Milkshake på McDonalds...

- En hemsk trafikolycka...

- Tråkig väg mellan Houston och New Orleans...

- Trött som en apa somnade jag ifrån bloggen...

- Så här långt har vi nu kommit på vår resa...

8 kommentarer:

  1. Ni har verkligen kört på dom sista dagarna....

    SvaraRadera
  2. Och förresten...det är lite humor att det är snöstorm i New York...du gillar ju snö....hoppas den ligger kvar åt dig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA! Ja vad ska man säga? Det vita bajset förföljer mig :(

      Radera
  3. Se nu till att dricka Bourbon på Bourbon Street. Tryck även i dig några Po'boys på Mothers. Ligger ganska nära Canal street. New Orleans är en väldigt mysig stad f.öv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Martin, kul att du fortfarande orkar läsa och kommentera :) Tack för tipset ang Bourbon, jag dricker tyvärr inte men jag litar på dig att
      Det är gott :) Vi stack från New Orleans, tiden är knapp. I övermorgon måste vi vara i Miami.
      Ska vara där i 5 dagar. Har du något tips ang Miami? Tack för att du kommenterar :)

      Radera
    2. Hade hellre stannat längre i New Orleans än vart i Miami 5 dagar... ;) Men nu var det längesen jag var i Miami men NO känns överlag som en softare stad. Alla sköna jazzbarer längs med Bourbon St o så, French quarters... Louisiana är rätt coolt överlag. True Detective utspelas ju även i den delstaten. Men ta någon dag eller två i Key West kanske? Ft Lauderdale?

      Radera
  4. Det var så lite så☺pannkakorna såg as goda ut!!!☺

    SvaraRadera