måndag 7 januari 2013

USA resan 2013-01-06

Larmet från min gamla iPhone 4 väcker mig klockan nio. Men jag är trött som en farbror och sover en timme till. Sen släpar jag mig upp från den varma sängen, det är sol ute så jag måste ut - fort! Jag går ut och fotar lite och klockan elva köper jag en frukostmacka och en Cola light på Subway.

Jag går över bron som leder till Miami Port och går bort mot den steniga strandkanten och fotar stan tills det kommer en kvinnlig säkerhetsvakt och säger åt mig att här får man inte fota. Im so sorry säger jag trots att jag inte är det minsta sorry. Jag hade redan fotat klart så jag går min väg, till säkerhetvaktens stora glädje.

Sen går jag hem och lämnar ryggsäck och annat som tynger mina axlar och min rygg och går och shoppar kläder i stället. Hittar ett par jeans och några t-shirts. Klockan 18 tar jag en paus från allt och fikar på Starbucks. Super-trevliga Ashley jobbar och vi pratar en stund. Hon tycker att jag borde komma förbi och hälsa på nästa gång jag kommer och det lovar jag henne.

Hela dagen har jag gått omkring och tjurat som en sur gubbe, vi åker tidigt här ifrån i morgon bitti och jag vill inte det för allt i världen. Det är varmt och skönt här och i New York är det ett par plusgrader - om jag har tur. Fan för kyla! Nu ska jag ta och knata hem till hotellet som ligger ett stenkast från Starbucks och jag tänker tjura vidare.



Lite dyrt att ringa till Swedbank och bekanta i Sverige
1189 kronor är dubbelt så mycket som jag brukar ha



Fönsterputsarna tar en paus



Miami Vice logga!
Jo jag vet, det har blivit mycket snack
om den där gamla tv-serien från 80-talet,
men jag älskade den verkligen och det är
så kul att hitta gamla spår av den.



Så häftig skyskrapa



Hästtransport



Men vänta lite...vad står det på skylten?!



Jo det står Miami Vice! Äntligen! Serien lever vidare!



Så här ser drinken Miami Vice ut.
Jag tog en Virgin Miami Vice (Alkohol fri)



Den är inte vit, det är ingen Testarossa, men det är en Farrari.
En av många som rullar här nere



En snäll båtägare släppte in mig på pir A
Nu du Tommy har man vart på Sonny's pir!



Riktigt billig petting!
Men jag avstod.



Volvo buss



Sista bilden från vårt hotellrum i Miami Downtown
I morgon far vi till New York

2 kommentarer:

  1. Bäst du vänjer dej! Hemma är det skitet o slask! Men kom en cm snö i går! ;-) Ha det så kul!

    SvaraRadera
  2. Meen vilken tur du har som snubblade över en snäll båtägare!!! Nu lär resan varit värd varenda krona!!! ;-)

    SvaraRadera