lördag 29 december 2018

Mitt 2018

Det här året börjar lida mot sitt slut och jag kommer aldrig glömma sommaren 2018, jag fick en sommar som jag aldrig vågat drömma om. Det var den bästa sommaren som jag någonsin upplevt under mina år på den här planeten, förväntningarna på nästa sommar är ju så klart skyhöga. Tyvärr drabbades Sverige av en massa skogsbränder, brandmän från både Polen och Tyskland lämnade hus och hem och körde hit för att hjälpa oss. Jag gjorde inga resor alls under 2018, bristen på reslust, motivation och pengar gjorde att jag stannade hemma. Nästa år har jag i alla fall två resor bokade och det känns så himla bra.

I stället för att lägga pengar på resor under 2018 så tatuerade jag mig istället, jag hade länge drömt om en Scania-grip och nu sitter den där. Fordonstillverkaren Scania är något som jag gillat länge, min morbror körde Scania när jag var ung och det satte sina spår.

Under en av sommarens konserter träffade jag artisten Thomas Di Leva, han var så där småskum och flummig, men det var trevligt att träffa honom. Det blev en hel del konserter i år, jag såg E-Type, 2 Unlimited och Miss Li. Jag blev lite småkär i Miss Li måste jag erkänna, vilken jäkla scennärvaro hon bjöd på!

Den bästa filmen 2018 anser jag vara A Star is Born och 2018 års bästa spel är, viket är självklart, Red Dead Redemption 2. IKEAS grundare, Ingvar Kamprad, lämnade oss under 2018 och det gjorde Lill-Babs också. Den märkligaste lagen som dök upp under 2018 var förbudet mot att använda mobilen under bilkörningen, folk använder i alla fall fortfarande mobilen när dom kör.

Det har varit en bra år för den här bloggen, den har lockat fler besökare än något annat år och det är tack vare dig. Jag kommer att fortsätta blogga, nästa år fyller jag tio år som bloggare och det känns kul. Min Youtube-kanal har också lockat en massa besökare, klippen med dom polska brandmännen har 160 tusen visningar just nu och det känns sjukt, jag har också fått fler prenumeranter på min kanal än under andra år. Ett stort tack till dig som följer mig här på bloggen och på alla andra sociala medier. Gott nytt år!

Tidigare år: 2017 | 2016 | 2015 | 2014


Bästa biofilmerna 2018:
01. A Star is Born - 5/5
02. Mission Impossible: Fallout - 4/5
03. Midnight Sun - 4/5
04. Tomb Raider - 3/5
05. The Commuter - 3/5


Bästa spelen 2018:
01. Red Dead Redemption 2 - 5/5
02. Shadow of the Tomb Raider - 4/5
03. Marvel's Spider-Man - 4/5
04. Far Cry 5 - 3/5


Blommande blommor 2018
Tussilago - 12 april
Scilla - 13 april
Vitsippa - 21 april
Maskros - 25 april
Liljekonvalj - 16 maj
Smörblomma - 19 maj
Lupiner - 21 maj


Avlidna under 2018:
Januari:
Johannes Brost - 4 januari
Ingvar Kamprad - 27 januari

Mars:
Kjerstin Dellert - 5 mars
Stephen Hawking - 14 mars
Jerry Wiliams - 25 mars

April:
Barbro ”Lill-Babs” Svensson - 3 april
Barbara Bush - 17 - april
Tim ”Avicii” Bergling - 20 april
Verne ”Mini-Me” Troyer - 21 april

Augusti:
Aretha Franklin - 16 augusti
Kofi Annan - 18 augusti
Anita "Televinken" Lindman Lamm - 31 augusti

September:
Burt Reynolds - 6 september
Frank Andersson - 9 september

Oktober:
Lisbeth Palme - 18 oktober

November:
Stan Lee - 12 november
George H.W. Bush - 30 november


Event & dylikt 2018:
Stora Cruisingen
Brandmännen från Polen passerar Falun
Jan Stenmarks Utställning
Cruisingen Stannar
Pridetåget
Hästcruising


Mina foton från 2018:







































2 kommentarer: